nyhetsbyn.se – lokala nyheter av och för Motalaborna
Upphovsrätt: Pixabay
nyhetsbyn.se – lokala nyheter av och för Motalaborna
Lokala nyheter. Lokal debatt. Vackra bilder och tokroliga filmer. På nyhetsbyn.se kan alla motalabor rapportera nyheter, uttrycka sina åsikter, roa och underhålla. - Du ska dessutom tjäna pengar på det. Det är själva poängen. Ju fler som läser ditt inlägg, desto mer pengar tjänar du som motalabo på nyhetsbyn.se, säger Sven Danielsson, ansvarig utgivare.

Nyhetsbyn.se är ett helt nytt och unikt socialt media med ett lokalt innehåll som riktar sig till alla Motalabor. På nyhetsbyn.se är alla former av inlägg välkomna. Det kan vara artiklar, insändare, tips, debatt, bilder och videos.   

- Att kommunicera via Facebook, Youtube, Instagram och andra sociala medier är mycket populärt. Men för en förening eller privatperson är det svårt att tjäna några pengar på sina inlägg i dessa globala medier. Och konkurrensen om uppmärksamheten är extremt stor i den ”globala byn”. Riktar vi nu istället in oss ”bara” på den lokala intressegemenskapen blir situation mycket gynnsammare. 

- Sajten ska bli super-lokal, där materialet görs av motalabor för motalabor. På nyhetsbyn.se kan alla motalabor rapportera om lokala nyheter, om det som har hänt eller ska hända i Motala.  Här ska vi också ha en livlig debatt för alla som vill uttrycka sina åsikter offentligt, utan att bli utsatt för hat och hot från nättroll, fortsätter Sven Danielsson.

- Föreningarna erbjuder de lokala företagen i Motala att köpa månadsabonnemang till en egen reklamkanal på nyhetsbyn.se. Här bestämmer företagen själva hur mycket reklam de vill ladda upp. Företagen får också betala efter sin ekonomiska förmåga. Små företag betalar mindre och stora mer. Alla företag kan vara med och stötta den lokala ekonomin.

- Meningen är att alla i Motala ska vinna på nyhetsbyn.se. Hälften av inkomsterna behåller föreningarnas för barn och ungdomsverksamhet, och 30 procent går till de som bidrar med innehåll. 20 procent går till support, service, annonsprodukter och plattformen. På så sätt går hela 80 procent av reklampengarna tillbaka till den lokala ekonomin, och för att användas till att barn och ungdomar får en positiv uppväxt i Motala. Det gynnar hela Motala både på kort och lång sikt, avslutar Sven Danielsson.

Kommentera
0 Kommentarer
Motala
loading...